Contest 4 : Buat duit dgn join Contest di Blog Uncle Afzai Afandi..

Ho ho ho…Salam semua..Ho3 aku td tu dah mcm nak mery christmas plak..Hu hu hu.. OK..Hari ni aku nak cerita pasal Uncle Afzai..Opppss…Afzai Afandi sebenarnya.. Hehe..Tapi aku gelarnya sebagai Uncle Afzai..Nak tahu kenapa??Sebab dia sndr yang gelarkan nama panggilan dia mcm tu masa 1st YM dgn aku dulu..Dia ada buat contest hujung tahun 2008 ni..JAdi rugilah kalau tak dapat sertainya kan..hehe

Hmm..korang mesti dah kenal kan siapa si Afzai ni?Dia juga salah seorang blogger yang terkenal di kalangan penduduk seberang para bloger yg lain. Aku kenal dia semasa penampilan beliau di blog Earncent.Haha..Dengan nama dia tu..aku mcm dah terlebih kenal pula..maksud aku..Afzai..Ho ho ho..mcm pernah dgr..tapi di mana ya..Macam tu le lebih kurang cerita nyer..

Dia juga dulu kerap beri komen di blog earncent di mana aku selalu melepak menapak.Dari blog earncent tu,aku terus pegi berpindah menapak di blog dia plak.Ho ho ho..tak percaya?Aku sendiri pun tak percaya sebenarnya.

Ok..Jom kita kenali siapa tu Afzai Afandi sebenarnya..zasssss

picture035

Haha..Ini lah Afzai..Orang kata tak kenal maka tak cinta.Tapi jangan plak bila dah tgk gambar ni jatuh cinta dgn Afzai ye.Haha..Yelah..Laki orang ni.Anak pun dah ada..Kang jd puting beliung plak tanpa di sangka..OK..Jom cerita sikit pasal Afzai ni.Afzai mula mencebur diri dalam dunia Internet sejak 2005.Disebabkan kesedaran yg tinggi tu maka muncullah Blog Afzai Afandi.Tujuan blog Afzai ni didirikan adalah untuk menjana wang dan memudahkan dia memasarkan produk2 pada masa akan datang.Selain daripada tu dalam diam..si Afzai ni pun byk menajana duit.Buktinya korang boleh tgk di blog beliau..Haha..Dapat bayaran drpd Freebis4webmaster dan mcm2 lagi.Jana duit dalam diam ye..hehe..Blog Afzai ni,post2 dia pun menarik utk di baca.Bak kata org mmg sesuailah kalau nak lepak bila ada masa luang.Tak percaya??Pergi terjah blog Afzai skrng!!

hariraya_10

Wokeh..Nampak tak Cupcake kat atas ni?Kenapa??Lawa??Hi hi hi..Sampai hati tak korang nak mkn kek ni?ekekekeke….Ada apa dengan kek ni?Kenapa tiba2 ada gambar kek pula?Hahaha..Sebenarnya,tujuan aku expose kan kek ni pun ada tujuannya..Kalau nak tgk byk lg cupcake2 leh pergi ke blog NR Yummie ni.Nr Yummie juga adalah salah satu blog Afzai.Cis..pandai2 je aku,padahal bini dia punya..Haha..Blog cupcake tu Isteri dia punya sebenarnya.Tapi..kreatif kan?Jarang kita nampak pengusaha2 kedai kek  dekat Malaysia buat blog mcm ni tau.Haha..ni mesti idea Afzai yg tubuhkan blog Cupcake nih..Haiya..wa kena puji lebih maaa kalau mau menang contest ni..kasi ampu cukup2 la..hehe..Bagi sesiapa yang berminat..Boleh la pergi ke blog NR Yummie ni dan buat tempahan segera ye.Banyak lagi kek2 menawan hati yg lawo designnya..Rasa2 tak rugilah kalau tempah.Dengar kata juga NR Yummie ni ada buat hantaran courier..Ok lah tu kan..haha..Inilah keajaiban dunia blog!

Contest Apa yang Ada Dekat Blog Afzai sempena Hujung tahun 2008 ni???

Haha…mesti ni la persoalan yang korang tertanya2 sejak dari awal Post kan..Huhuhu..Jangan la asik nak join contest je tapi tak tahu siapa tuan tanah blog nyer..Tak baik macam tu tau..OK…Jangan berlengah lagi..Jom kita tgk apa syrata2 nyer k..Tapi ingat tau..Contest ni terbahagi kepada 2 iaitu tugasan pertama – Membuat review mengenai blog Afzai dan tugasan kedua – membuat komen.Tugasan pertama adalah wajib kalau nak sertai contest ni.

Sebagaimana biasa, setiap contest pasti ada syarat-syarat yang perlu dipatuhi. Syarat2nya adalah seperti berikut:

  • Mestilah mempunyai blog sama ada blog berbayar ataupun blog tidak berbayar.
  • Mestilah subscribe dengan blog ini. Kepada yang belum, boleh subcribe di sini dan kepada yang sudah bolehlah teruskan kepada syarat berikutnya.
  • Mestilah membuat review tentang contest ini dan juga tentang diri aku pada blog anda. Tiada unsur bodek dan boleh katakan apa saja tentang diri aku kecuali menjatuhkan maruah aku )

Setelah anda menyempurnakan tiga syarat utama, maka dengan rasminya anda boleh mnyertai contest ini. Apa yang perlu anda lakukan adalah mudah sahaja. Anda perlu menulis artikel dan menghantar artikel itu kepada saya. Artikel itu hendaklah dihantar ke  email saya {contestafzaiafandi[at] gmail [dot] com}. Setiap artikel perlulah sampai ke peti email saya sebelum atau pada 23 Disember 2008. Artikel yang sampai lewat dari tarikh tersebut tidak akan dilayan dan tidak boleh dituntut semula.

Bagaimanakah contest ini berlangsung:

  • memenuhi 3 syarat utama yang dinyatakan diatas.
  • menghantar artikel kepada saya. Tema artikel mestilah berkaitan dengan tema blog saya. Artikel tentang artis2 ataupun isu politik dan perkauman tidak akan diterima.
  • Artikel mestilah tidak terlalu pendek dan jangan terlalu panjang. Original or spicy. Belum dipaparkan mana2 blog.
  • Setiap artikel yang tersiar akan menerima RM3. Para peserta contest bebas menghantar seberapa artikel tetapi penilaian akan dibuat terlebih dahulu. Artikel yang tidak diterima akan dipulangkan semula.
  • Jumlah wang yang diperoleh dikira berdasarkan jumlah artikel yang tersiar di blog ini.

Untuk artikel yang mendapat komen tertinggi akan membawa pulang hadiah seperti berikut :

  • PERTAMA : Wang tunai sebanyak RM30 + WP Themes Premium (PLR) + 30 minisite template (MRR) + Cover Software (MRR)
  • KEDUA : Wang tunai sebanyak RM20 + WP Themes Premium (PLR) + 30 minisite template (MRR) + Cover Software (MRR)
  • KETIGA : WP Themes Premium (PLR) + 30 minisite template (MRR) + Cover Software (MRR)

P.S. komen yang diragui akan terbatal penyertaan. contohnya; username berbeza tetapi IP yang sama. Anda bebas untuk mengupah rakan2 blog anda untuk membuat komen pada artikel anda.. )

Untuk tidak mengecewakan semua yang menyertai contest ini, saya juga akan memberikan hadiah kepada pengkomen teraktif.

  • PERTAMA : Wang tunai RM15 +  WP Themes Premium (PLR)
  • KEDUA : Wang tunai RM10 +  WP Themes Premium (PLR)
  • KETIGA : Wang tunai RM5 +  WP Themes Premium (PLR)
  • KEEMPAT : Wang tunai RM5 +  WP Themes Premium (PLR)
  • 5 x hadiah saguhati : WP Themes Premium (PLR)

Keputusan pertandingan akan diumumkan pada 01 Januari 2009. Jika ada penyertaan anda boleh la luahkanya di ruang komen di Blog Afzai ye..kat sini pun boleh..Keputusan akan di buat oleh Afzai.Sebarang surat menyurat tidak akan di layan..Melainkan jika anda nak beri Afzai RM2009.00 . Akakakaka…Ara Faham??

Jadi..Apa tunggu lagi?Jomlah join contest ni..Hadiah pun lumayan apa..Aku dah join dah..Korang bila pula?hi hi hi hi..chow dulu..

Credit to Din Beramboi n NR Yummie

  1. Uncle yer… aku pun lupa, suruh ngko panggil aku uncle. Tapi, apa yang ko tulis ni BEST!!!

    Insyaallah, aku akan bagi special gift atas review menarik ni🙂

  2. Hoho…banyak gak ek farah ko kumpol harta dengan join contest cmni. hadiah2 dia pun boleh tahan gak nie. Boleh bikin londeh poket seluar aq.

    • fara5
    • December 7th, 2008

    KampungBoy – Apa lg jom la join..hehe..(jgn lupa bg komen byk2..ekekekeke)

  3. rajin nyer masuk contest kan ?🙂

    • rEy_aNa
    • December 7th, 2008

    ko nk msok contest ni ke farah??
    pe pekdah nye??huhu..
    tp cute r cup cake td..
    ak lapar ni..
    tp kdai ak lg sdap r keke die..hohoho…

    • rEy_aNa
    • December 7th, 2008

    ni org2 maner ni??
    cm xknal r..ke sugar daddy..huhu..
    pe ni farah..dalam diam…
    ubi tumbuh..hahahahaha

    • fara5
    • December 8th, 2008

    Afzai – hahhaa..ok..TQ bro..

    Faiz – yup..xnak join skali ke?ekekekeke

    rEy_aNa – oh..mentang2 la keja kat secrete recipe..bblagak dowh ngn aku..hehe..ehem2..kalo sdap sngt kek kat tmpt ko keja tu..bila nak kasi aku mkn kek free nih..hahhaa..mn ada sugar dady dowh.. huhhuu..xbaik2..fitnah tu..ekekeke

  4. .. hmmm setengah orang, jadi full time blogger… tapi ko bole jadi full time contest earner!

    All the best!

  5. huhu best nyer hadiahhh malang nyer aku x de masa nk join…

  6. Contest Afzai ek..
    AKu tak kesempatan ..
    Banyak plak benda nak buat ni..
    Offline ngan online…

    • fara5
    • December 8th, 2008

    petronas crazy craze contest – hahhaa..TQ sam..ko takmo join?Apsal ko guna nama nickname ni plak?ada contest petronas tu lg ke?hehe

    Rafhz – hahhaa..rafhz xpe..dah keja..mcm farah kena cr keja dgn join contest..hi hi hi hi

    zool – hohhoo..bisnes bgs ka?xmo cerita bisnes apa tu?hehe

  7. …mana tahu anda memebawa pulang sebuah supercar!

  8. Farah the minah giller contest…🙂
    Betul tak…?

    • fara5
    • December 10th, 2008

    petronas crazy craze contest – hoho..aku dah tgk dah peraduan tu..ekekeke..masa abah aku suruh pg petronas smlm suh ganti br kad petronas..haha..weh sam..ko selalu ulang alik melaka naik apa?keta ke bas dowh?

    zaki – hahhaa..of course ma..hehe..the minah giler contest..pepatah aku lain…selagi ada contest selagi tu join mati2an sertainya..hehe

  9. banyak gak kan kontest tahun nie… masalahnya pakcik tak pandai mengarang

    • farah
    • December 10th, 2008

    hahahaha.menarik blog ko ni..
    ermm sdp cupcake!!nak tmpah.hahahhaah.

    • farah
    • December 10th, 2008

    farah
    skng ko da ade bopren eyhh..
    afzai plk tu.ahahaha
    just kidding.
    =)
    ~farahin ex student of smksk~

    • fara5
    • December 11th, 2008

    Uncle G – haha..uncle G..jome le join..bkn selalu ni..karang mengarang hanya kekreatifan yg kecil je..yg penting usaha!!hohohoh

    farah – TQ for coming here sister..hehe..nak kek tu ke?Tempah la..gi kat blog NR YUmmie tu..hehe..mn ada bf dol..aku sape..bkn lawa mn pun..hahhaa..xde org yg nak minat kat aku nih..tu laki org le …hisshh..weh bila nak chill out..ekekekekeke..lama tak jmpa ko nih..pe kabau?

  10. nak dating ngan farah laaa… boleh??? popular sakan dah… ada meeting gathering kita dating boleh???

    • fara5
    • December 11th, 2008

    abdfatah – eh..betul ke?hahha..mst kena pg nih..ko nak ke dating dgn aku?ekekeekek..fulamak..kalo jd..aku xkan sia2kan kali ni..mst kena serbu maa..hi hi hi

  11. ..aku ulang alik melaka naik kete je..

  12. memang banyak betul farah masuk contest..kenal blog farah sebab tiap kali menang contest, mesti biasanyer nama farah de hehe..

    • fara5
    • December 13th, 2008

    petronas crazy craze contest – oh..Habis tu tudung2 pun sumbat dlm keta gak ke?muat ke weh??

    luvleey – huhuhu..betul ke cik luvleey?Wah..dah boleh banggo nih..hi hi hi..contest mana yg farah msk tu?Ekekeke..tp rasa2nya tak byk mana pun contest yg farah msk kan?hahaha

  13. Biarkan dia. biasa lagi dia….asik dia, dia n dia aje mng. Bagila can orang len plak. aq rs ko kena banyak berehat fara….Hoho….

  14. Biarkan dia. biasa lagi dia….asik dia, dia n dia aje mng. Bagila can orang len plak. aq rs ko kena banyak berehat fara….Hoho….
    makin kaya r ko pasni..

    • shah_kZ
    • December 17th, 2008

    ko ni mmg bisneswomen ar..

    ade2 jew bnde nk wat utk cri duit..

    bgus arr..

    huhuhuh..

      • fara5
      • December 17th, 2008

      KampungBoy – hohhoo..rehat??ko ckp mcm la aku ni asik menang contest berturut2 tiap thn..huhhuu..mana ada kaya dol..hadiah dia…cukup2 nak tampung beli baju mandi…ekekeke

      shah_kZ – bisneswomen ke??mana ada dowh…ko lg la.dah keja..pun duit gak tu..aku ni nganggur lg..hi hi hi..ko jaga rmh jiran pun dpt duit..klu aku..tlng tgk siap sapu pun 10 sen tah dpt ke x..hahha

  15. mmg best citer ko psl uncle afzai…aq t’trk ngan citer2 ko nie…
    x tau nak ckp cmner lg…tp mmg best la..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

