Surat utk Pak Lah dr Pak Cik N9

Haha..dah tgk video klip pasal kobau tu?Ok..hari ni aku nak post satu paklah11benda lak..hi hi hi..yg aku jmpa n rasa2 menariklah utk dibaca.Haha..Post ni dalam dialect bahasa org Negeri Sembilan,siapa yang tak faham loghat negeri sembilan…boleh lah suruh org nogori yang tolong bacakan ini….lagi best…selamat membaca..ini bukan sindiran yg aku tulis ha..aku jumpa je..hehehe…mano org ghombau ni..tak sabo den nak dongar apo dio ckp..hehe

kepado pak lah… PM paling sey sayang…I lap u.. 368959bc81nd29tx

namo sey ni KARIM…pengundi bedaftar DUN CHOMBUNG, PARLIMEN
ROMBAU…alaaaa tompek si KERY yang abah’eh JAMALUDIN tuuu…tak kona’????
menantu PAK LAH tu laaaaa….suko bona’ sey dengan dio tu…ghaso nak buek menantu pula…

sey nulih surat ni bukan apo…sajo yor nak ucap’an timo kasih kek pak lah
sobab naik’an hargo minyak hari tu..
lopeh ini bilo hargo minyak naik..hargo barang lain pun naik juga
laaaa…banggo boto’ sey ghaso…macam duduk kek LAS VEGAS pula…HIDUP PAK LAH!!!!!!!

sey janji dengan pak lah yang sey akan ubah tebiat sey dari makan ikan kombung yang dah merah menyalo mato’eh & pocah bedorai porut ikan tu pado ikan koring yor…

sey sanggup bekoban untuk UMNO dan bn..
anak sey yang 7 org tu yang dah boleh buek team futsal tu boleh lah bekojo lopeh sekolah buek bantu mak ayah mereka ni haaa…kok tak bekojo pun boleh lah jadi mat rompit kek SENAWANG tu…dapek juga lah duit sesikit…boleh juga lah menoruskan tradisi keluargo sey ni yang nyokong UMNO dan bn

ghaso2 sey ni nak ubahsuai bilik bilik yang ado kek ghumah sey…nak buek
tompek bolo ikan & tanam sayur cagho hidroponik (apo binchek’eh ni???) sey tepakso tanam kek dalam bilik sobab sey tingga’ kek rumah flat…

rebet yang pak lah bagi kek sey memang melampuh2 lobeh’eh dari keperluan ey..

bilo sey congak2.. sey cumo guno 20 sen yor duit minyak moto sehari.. ado
lah untung 21 sen…bak kato si SAIDA AF6 “ok lah tuuuu”

sey tak pakai pun keto… sobab bilo minyak naik hargo.. sey kono jual
datsun kotak mancis sey tu.. dapek juga lah duit….tokih2 pun ado lah
hasil’eh..

team futsal sey tu, sey nak suruh eksesais hari2 berjalan kaki tak pun
naik beska’ poie sekolah…ado lah 5 km…dokek yor tuuuuu…
walaupon gaji sey ni rm 1000..sbona’ eh terlobih cukup untuk keluargo sey…

buek permulaan nak ngubah kehidupan sey..sey tak akan guno’an gulo bilo buek kopi… tak akan guno’an topung untuk buek kodok

sey nak ganti’an bogheh dengan ubi… tiap hari sey dengan keluargo akan
berposo (kecuali pado hari hari yang dilarang beposo) sey akan buek minyak masak sendiri itu antaro caro sey ngubah caro hidup.. ada banyak lagi caro semuo kerano UMNO dan bn…

dan sey minta bona’ pak lah naik’an lagi hargo minyak yang ado..
bukan tu yorrr.. sey minta bona’ naik’an lagi hargo tol sobab org sbolah
rumah sey ini org pembangkang. ..dio selalu guno highway, biar padan muko dio…tu lah…suko bona’ nyokong pembangkang. ..PAKATAN RAKYAT konon…palo hayah dio tu…

nanti pak lah boleh lah melawat sey dan sedokah pado sey solai kain pelikatbilo dah nak dokek2 pilihanraya nanti… insyaallah kain pelikat tu sey nak bubuh dalam frame dahtu gantung kek rumah… tapi jangan lupo pula.. pak lah sain otogeraf yor kek kain tu….

jangan lupo pak lah.. naik’an lagi hargo minyak..jangan lah diturun’an gaji mentori2 tuuu..siannn mereka…kang apo pula anak bini’eh nak mentodarah..sey totap nyokong pak lah..

akhir kato biar pak lah sonang, janji kami papo kedano.. hidup UMNO, hidup bn..

sekian timo kasih..

ps/ sampai’an salam sey kek si KERY samo PATRICK BADAWI tu yor..tak lupo
juga tuan punyo syarikat SCOMI…sapo tah namo’eh…lupo pula…

pocah kaco, pocah golas,
sudah baco, harap baleh..

  1. apo kono eh jang?? eh jang utk lelaki je kan?? nga..nga..nga

    • fara5
    • November 5th, 2008

    jang tu ujang kot..haha

  2. oohhh yeke…xpe2 aku buat2 percaya ckp ko.

    • myheart
    • November 7th, 2008

    salam…hmm

    farah org mano?

    org n9 ko?

    eden nengok farah suko bonar kek longat n9… @_@

    • fara5
    • November 8th, 2008

    myheart – wslm..sori tau tak bls ym..sbb masa myheart ym dgn farah hr tu..farah xde..nnt ada masa kita sembang kaw2 ea..hi hi hi

    farah org N9 ke?haha..ntah la..rahsia..hi hi hi..alah dialect ni dah biasa sangat guna kat rmh..tp takde la terror mana pun..sikit2 reti la..kalau duk kumpul dgn org kg lg la..mcm nak tergolak bosar pun ada..sbb kadang2 sndr pun tak paham apa yg dorang ckp..hehe..dulu myheart penah duk kat N9 kan?takkan xtahu mcm mn nak ckp N9 kot..hi hi

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: