Duit cari kita atau kita cari duit??

Salam semua..ok dah lama aku tak update blog ni..huhuhu..hr ni aku updatekan. Aku tak tahu nak ckp apa ni,al maklumlah br je lps periksa kertas EST.Amacam??susah ke tak?OK tak soalan paper 1 tu?Essay dia mcm mn plak? Dapat tak korang jawab soalan tu?Cukup masa? Kalau tanya aku,confirm manjang tak cukup je.Hahahaha…betul x?Hmm..takpe la benda dah lps.Malas plak nak ckp byk2.Tapi ingat!kita ada lagi 5 hari.Campur sabtu dan ahad ni,jadi amik la masa tu cukup2 utk ulang kaji Biology , Kimia dan Fizik.Target aku,harap2 la dpt B pun jadi le.Tapi tak boleh sebenarnya tu.Bukan ke skrng ni Target kita semua adalah A??hisshhh..bukan nak ckp bsr sebenarnya.Tapi korang sendiri pun tahu kan mcm mn subjek kimia dgn fizik?Hmm aku mmg teruk,baca faham,tgk soalan blurrrrrrr..korang mcm mn plak?

Hari ni aku nak buang tebiat sikit.Nampak tak gambar atas ni?Korang rasa ni gambar ciplak ke aku punya?Tak kisah la…sebenarnya gambar ni aku ambil time boring kat rmh sorang2 td.Balik sekolah tido jap,dah bgn tak tahu plak nak buat apa,org pun xde kat rmh.Apa lagi buat Pe’el la.Hi hi hi.

ok persoalan skrng, “Duit cari kita atau kita Cari Duit”..hahaha..mesti la jawapan dia kita sndr yg kena cr duit kan kan kan?

Barang kat atas tu suma barang aku,termasuklah duit dan wang pos tu suma.Boleh dikatakn barang yg ada kat atas ni,semuanya hari2 aku bwk kehulu kehilir.Jadi ni lah antara brng2 kesayangan atau benda yg penting mest ada dlm poket aku.Tak kira la pg skolah ke apa ke,aku tetap akan bwk!

Pasal duit kat atas ni??aku bukan nak menunjuk.Tapi saja2 nak tunjuk..hahaha..korang menabung tak ni? Weh nasihat aku menabung la dr skrng..Hi hi hi..ok aku nak cerita sikit benda yg ada kat dlm gmbr2 ni.Nampak pendrive tu,yg kaler kuning mmg aku haskan utk sape2 yg ak pinjam atau pun isi file penting terutama bila cikgu shabul atau cikgu kimia nak aku cari sesuatu benda.Yg kaler hitam tu plak.Opss..rahsia.byk sngt rahsia dlm tu.Haha..kalau la lps kat tgn org ni.Mati aku..abis suma rahsia jahat2 aku ni.Hi hi hi.Jadi apa kata korang cuba2 curi benda tu klu nak tahu sngt apa rahsia dia.Tp sblm tu aku nasihatkan mencuri adalah satu perbuatan dosa bsr dan hukumannya adalah potong tgn.Lupa plak aku ada pendrive yg kena curi kat sklh.Hawau mn tah yg curi..hisshhh

Duit syiling?duit tu mmg sentiasa kena bwk sbb nak call ibu aku amik nnt.Kalau tak bwk,nnt ibu aku tak amik2 plak.Jam tu plak nmpk tak?alah belah kanan skali tu.Dah 5 thn aku pki.Masih elok lg.Itulah kebaikan jika beli brng yg original,thn lama..wlu pun ada jam yg lain,aku ttp syng yg ni.Tak tahu sbb apa,mungkin sbb aku suka jam yg dlm dia kaler hitam.Jenama apa?Biasa2 je. Murah punya..Tisu?Mmg kena bwk hari2,sbb kadang hidung aku ni gatal2 mngkin resdung kot.Haha

Nampak hp atas ni ?Dua2 ni aku punya,wlu pun yg satu tu canggih.Tapi aku jarang sngt guna.Aku guna yg murah punya tu,yg kaler biru.Aku tak reti sngt pki hp mahal2 ni,tak tahu la sama ada tak reti atau pun aku mmg pelik.Sebab bila org tanya bwk hp ke tak.Tak kira la mahal ke murah ke.Aku akan ckp tak bwk.No hp aku?aku sndr pun tak ingt.Jadi tak mustahil knp rmi yg tahu no hp aku.HP??aku hanya guna utk sms dah sbgi jam loceng je.Panggilan dr hp aku jarang angkat sbb hp aku letak bwh bantal.Kalau nak call aku,Aku sarankan telefon no rmh aje.Paham?Tapi aku lebih suka pki yg kaler biru sbb mudah. Jadi sape nak bluetooth lagu dgn aku?Haha..meh sini.Wlu pun aku punya kredit ditaja dan aku sndr pun tak penah pg top up,aku mmg jarang guna dan hanya msg kpd org yg tertentu sahaja termsklah pelanggan2 yg beli jawapan aku tu.Ngarut2 aku tak layan wlu pun aku jenis suka mengarut.

Nampak tak kertas yg bertulis tu yg belakangnya terdapat duit rm1 dan stem di belah kiri atas sekali?Ok benda dua ni pun amat berharga bg aku.Nak tahu kenapa?Aku tahu korang takleh baca apa yg dituliskan atas kertas tu.Sebenarnya punya hasil duit aku juga datangnya drpd menjual kertas jawapan.Ada yg tak mampu nak pg pejabat pos utk beli wang pos dan mereka hanya kepilkan kertas beserta nama dan wang.Jadi sape yg dtng kat rmh aku cpt2 gi kat peti surat.Kalau nmpk surat yg ada nama aku kat dlm tu..apa lg cilok la.Biasanya surat yg ada tu sumanya ada duit dlm dia.Haha..Tapi tak guna gak klu korang curi.Sebab aku je yg boleh tunaikannya.Hihihi..lg 1..apa ada dgn stem?Aku mmg suka hntr surat dan terima surat.Itu sahaja yg boleh aku ckp.korang tak rasa best ke bila surat dtng kat rmh pastu utk korang? Bg aku mcm best..hihihi..jakun ke aku ni?

Mana nak dpt duit byk2??Apa kata korang gi kat sebelah side bar kiri ni klik dekat post2 Lets Make money.Aku cr duit melalui program tu.Yang berminat apa lg.Join la..Lubuk duit yg lain?ada la..Aku mcm mls plak nak cerita time2 korang masih sklh lg.Nanti2 la.Tapi klu nak test cr duit melalui internet apa kata korang gi tgk post2 lama aku tu..ok??

Soalan aku —> Barang apa yg korang selalu bawa hr2 dan tak boleh tinggalkannya?Ataupun benda apa yg penting perlu di bawa dlm beg atau poket korang?Cerita kan lah sikit..

p/s – aku kedekut ke terlalu berjimat??lagi 1 jgn tanya kenapa beg skolah aku penuh smacam.Aku mmg seorang yg pelik suka bawa apa benda tah dlm beg tu.Macam nak gi camping pun ada.Yg pastinya wlu pun beg aku penuh smacam, tapi tak kesemua buku aku masih lengkap lg.Huh..dasyat aku ni..Haha..

pss – abg x-smksk tu takmo cerita ke mcm mn nak skor spm utk kita org ni? Cerita la tips sikit.Kita org dah nak piksa tak lama lg ni.Bekas smksk yg lain pun leh join cerita skali kalu nak..Anda dialu2 kan..

  1. eh..bukan dah bgtau ke kt post besday cikgu?

    xpe la..bgtau lg sket ok kot..generally mslh student2 xleh nk score mase peksa adalh sbb x phm & x igt. Kalo x phm g tanye cikgu, mntk die explain sampai phm, kalo x igt g hapal, care nk hapal kne ulang bacaan byk kali mcm kita hapal ayat Quran. Secara x langsung nota yg kita x phm tu akan dpt dipahami kalo revise byk kali.. tp soklan peksa pun kne phm gk, cara nk phm soklan=baca soklan tu byk kali smpai phm…kalo xphm gk baca salawat & istighfar..Wallahua’lam.

  2. hish..budak2 skunk nih, enset sampai 2 buat apa… kecik2 dah pandai…eee… baguslah suka menabung hahaha!

  3. Duit cari aku la best.. nak cari duit tak jumpe2.. haha..😛

    • fara5
    • September 17th, 2008

    x=smksk ->mmg le dah bg tau..tp mcm sama je…mcm tak cukup tu..hahaha..xkan ni je??mcm sikit plak..hahaha..hisshh…tgh istighfar byk2 le ni..xpaham kimia ni..hahahaha

    wuming ->hahaha…dua pun…xde maknaya..jarang guna..huhhuu

    nasrun -> hmm klu duit cr kita..takyah keja la..hi hi hi..weh ko xnak buar contest plak ke??hahahaha

  4. farah, ni blog ko ke? waaaa, banyak duit dapat.. Ko student SPM ker??

    • fara5
    • September 18th, 2008

    ni blog skolah pd asalnya..haha..tp bila dah tak tahu nak post apa..aku blasah je la apa yg patut..blog aku ada..yg lain punya..tp takleh pki la buat masa skrng..hosting ada masalah sikit..ko pki hosting sndr kan3??aku dgn ko sama baya la…byk ke duit tu??Hahaha..menabung la weh..pastu ada sparuh tu msk contest kat tenet ni je slain drpd hasil jualan jwpn aku kat tenet ni..hi hi hi..ko pun apa kurang dasatnya..kalah aku..

  5. hehe. kita pun ada 2 henset apa..ni nampak sangat nk tunjuk duit tu. bak sket..

    • fara5
    • September 30th, 2008

    mmg nak test tunjuk pun..akakakaka..al maklumlah..bila bdk2 ada duit byk ni..dia nak nunjuk sikit..hi hi hi..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

