Lets make money – Hasil aku ber “blogging”

Nampak wang pos yg ada kat atas ni??klik dekat gmbr tu klu nak tgk dgn jelas..aku bukanlah nak menunjuk tapi nak tunjuk.Inilah hasil yg aku dpt sejak aku start ber blog sejak awal bulan 7 hr tu..pegi kira brp byk wang pos yg aku dah dpt tu.yg RM30 tu adalah wang psos pertama aku masa menyertai program dr internet ni dgn menyertai comment di blog TITAN.Aku start pun lepas cuti sekolah pertengahan thn.Walaupun aku dah tahu lama dengan internet pun boleh buat duit.Pada mulanya aku tak berani nak mencuba dan anggapnya adalah satu penipuan,namun aku cuba memberanikan diri akhirnya aku dapat juga hasilnya.Nak tahu program apa yg aku boleh buat duit?selongkar lah post2 lama aku.Kalau tak percaya tekan kat gmbr tu n tgk nama sape yg tertera!

Nak tahu aku ada berapa blog??tak banyak..cuma ada 4 sahaja.Satu blog aku telah terbongkar rahsia dia.Di mana aku jual jawapan2 tu.Selebihnya,lagi 3 blog aku rahsiakan buat masa ni.Biarlah rahsia tentang lubuk2 aku buat duit tu..haha..nnt aku bg tahu korang lepas abis sekolah.Bagi yg berminat je la.Tapi aku tak galakkan korang cebur utk berblog buat pada masa persekolahan ni.Nak tahu kenapa??Nanti korang akan rasa khusyuk dan tak mau belajar dah..sbb dah rasa buat duit dgn berblog!!

Ok..hr ni aku nak cerita sikit sejak bila aku start mengenali PC.Aku berjinak2 dgn PC sejak dr sekolah rendah lagi.Kenal dgn Internet sejak dari darjah 6.Kemudian pada tingkatan 2 ke 3 tah..abah aku potong line internet sbb bil naik melambung gila.Dorang dah puas dah cek sbb apa bil tu melambung!!Ini di sebabkan aku layari web2 @#$% (opps rahsia) yg menyebab kan bil tu naik.Tapi smpi kini keluarga aku tak tahu apa yg menyebabkan bil tu naik dan aku sorang je tahu kenapa..hi hi hi..Pada mulanya aku tak minat dengan Internet ni tapi sepupu aku duk perli2 masa aku darjah 6.Dia cakap internet pun tak tahu nak guna??ni yg tercabar ni..haha..lepas dicabar aku pun terus reti guna smpi la membuatkan bil2 naik mendadak.hahhaa..satu tabiat yg buruk..

Lepas dah kena potong line internet..disambungkan balik selepas beberapa ketika.Lepas tu mula keja aku hari2 hadap PC..tapi sekarang secara jujurnya aku dah boring!!sebab aku dah tahu benda ni awal2 smpi asyik nak explore benda yg sama je..wlu pun kekadang benda tu benda br..tapi aku dah tak heran kekadang.Tapi aku pandai berlakon..hahaha..sejak thn ni mula lah rahsia aku terbongkar..yg ada bdk kat dlm kelas kecoh2 aku ni pndi komputer!!

Prinsip aku pasal komputer ni..Aku suka buat2 tak tahu apabila org tunjuk sesuatu benda yg baru dan buat2 mcm tak penah tgk program tu.Buat2 terkejut BERUK.Padahal dah tahu!!Namun!!aku dah tak boleh berlakon pada thn ni..aku pun pelik mcm mn la si shaz,shafiqah,amalina dan lain2 ckp aku pakar PC.ye ke??aku rasa x!!byk lagi benda yg patut aku belajar.Cikgu shabul contoh dia..suka sngt panggil aku bab2 pc ni.Adakah dia ingt aku terror sngt lps dah tlng dia cr mcm mn nak buat roket air tu??Mmm lantak la..

Weh aku rasa post ni dah lari..spatutnya aku cerita mcm mn aku dpt duit yg aku tunjuk kat dlm gmbr tu..Aku pasti shaz mcm berminat lps abih skolah nnt!!Tapi aku mcm dah mls plak nak cerita mcm mn nak buat duit melalui internet ni.Aku cadangkan korang join program yg aku tuilis tu..pegi tekan dekat post lama atau kat sebelah right side bar ni ada tulis Lets make mani money..kalau minat..join dgn tekan gmbr banner dekat sana…

p/s – aku masih ternanti2kan cek dr nuffnang dan wang pos yg lain pula..wang pos ni aku br cash kan 2 sahaja dan mskan ke dlm bank utk buat simpanan pg melancong tmpt2 yg aku minat masa dpn..hi hi hi..masyuk beb..kalau aku kira..duit2 tu dah cecah smpi 3 angka.. ($$$.00)..cukup tampung duit tol dan minyak pegi je ke Uatara malaysia..aku hanya akan tunaikan wang pos tu bila tarikh nak tuntut nak dekat habis.Biasanya wang pos dlm masa 3 bulan.

pss – aku agak geram bila pg pejabat pos.Masa nak gi tunai duit.Mak cik tu tgk I/C aku.dia tnya,dah ckp 18 ke belum?Mungkin dia pelik mcm mn la aku dapat duit byk2 melalui wang pos sedangkan aku di bwh umur lg..haha..Dia tgk muka aku dgn kad I/C tu byk kali..mcm tak percaya plak tu aku..ada ke dia ckp ni gmbr bdk kecik ni..hi hi hi..mak cik..mak cik..apa2 la..jnji duit aku masyuk hari2..

    • ryan
    • August 30th, 2008

    huhu…
    cbe ko bg ckg tedy bear..
    mst ckg ske….
    huhu…

  1. pakar roket air rupanya… camner nak buat haaa… bleh citer sikit??????????

  2. ko telah membuka bijik mata ramai kengkawan ko untuk buat menda yang berfaedah… satu usaha murni yang telah ko lakukan… syabas farah… eh fara… eh radia fara

  3. eh silap radio fara fm…

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

